Wirtualny spacer Poznań


Technologia rozwija się niezwykle szybko, co pozwala na coraz bardziej zaawansowaną obróbkę graficzną i tworzenie fotografii trójwymiarowej. Dużą popularnością cieszy się także innowacyjna i profesjonalna forma prezentacji, jaką jest wirtualny spacer 3D. Jak powstają takie zdjęcia i w jaki sposób wykorzystuje się je w praktyce? Dlaczego warto postawić na ten rodzaj promocji? Zachęcamy do lektury artykułu i poznania odpowiedzi na te oraz inne pytania związane z tematem!

Co to jest fotografia 3D?

Ta dziedzina ma na celu cyfrowe przedstawienie rzeczywistości w taki sposób, żeby osoba oglądająca zdjęcie odnosiła wrażenie jak najbardziej zbliżone do sytuacji, w której naprawdę widzi coś na żywo. Chodzi przede wszystkim o ujęcie przestrzenności zawartej w trzech wymiarach – szerokości, wysokości oraz głębokości. Jak to osiągnąć? Oczywiście na rynku dostępne są już aparaty, które oferują opcję fotografii 3D, ale można uzyskać ten efekt również poprzez prawidłową obróbkę tradycyjnych zdjęć.

Zacząć należy od uświadomienia sobie specyfiki pracy oka człowieka oraz tego, w jaki sposób postrzega on otoczenie, bo właśnie na tej wiedzy bazuje fotografia 3D. Aby uzyskać trójwymiarowy efekt, trzeba wykonać dwa zdjęcia standardowe, na których widać ten sam obraz, jednak z różnych perspektyw. Kluczem do sukcesu jest bardzo duża precyzja oraz dobre usytuowanie punktu zbieżności. Kiedy zdjęcia są gotowe, można przejść do obróbki komputerowej. W celu stworzenia fotografii 3D z dwóch standardowych ujęć należy połączyć je w programie graficznym, tworząc tak zwaną stereoparę. Nałożenie na siebie tych samym obrazów, wykonanych jednak z uwzględnieniem delikatnego przesunięcia, doprowadzi do otrzymania pożądanego, trójwymiarowego rezultatu.

Wykorzystanie fotografii 3D w wirtualnym spacerze

Ta dziedzina również bazuje na fotografii 3D, tyle że wymaga zdecydowanie większego nakładu pracy. Chodzi przede wszystkim o obszerniejszą ilość materiału do obróbki. Zaczyna się od robienia zdjęć wokół danego punktu, tak aby rozglądanie się było możliwe we wszystkich kierunkach. Do tego celu wykorzystuje się zaawansowany sprzęt fotograficzny pozwalający na wykonywanie fotografii 3D poprzez wygodne przestawianie obiektywu o konkretną wartość. Tak powstają panoramy, które łączy się ze sobą i poddaje profesjonalnej edycji, czego efektem jest właśnie wirtualny, trójwymiarowy spacer. Aby rezultaty pracy były atrakcyjne wizualnie, na każdym etapie trzeba kierować się precyzją, ponieważ nawet najmniejszy błąd może skutkować niedokładnością, a więc i mniejszym komfortem obsługi użytkownika „wybierającego się” na wirtualny spacer 3D.

Wirtualny spacer 3D jako idealna prezentacja obiektu

To innowacyjna, nowoczesna forma promocji danej przestrzeni, która angażuje użytkownika i wymiernie wpływa na jego odczucia. Dzięki interaktywnej technologii i wykorzystaniu fotografii 3D da się osiągnąć imponujące rezultaty poprzez przedstawienie pomieszczeń czy obszarów w wyjątkowo realistycznej formie. Wirtualny spacer sprawdza się jako sposób na profesjonalną prezentację obiektu, ponieważ pozwala potencjalnemu klientowi, na przykład szukającemu powierzchni do wynajęcia, dokładnie obejrzeć konkretne wnętrza i upewnić się co do słuszności swojej decyzji.

Wirtualny spacer 3D można wykorzystać do kompleksowego zaprezentowania nieruchomości czy sal konferencyjnych, a także do cyfrowego zwiedzania muzeów, wystaw czy galerii sztuki. Udostępnienie odbiorcom tego rozwiązania sprawia, że firma, organizacja, instytucja lub inny podmiot, który korzysta z tej technologii, postrzegany jest jako nowoczesny i idący z duchem czasu. Wirtualny spacer 3D wpływa pozytywnie na wizerunek, ale i ma wymiar czysto praktyczny. Dzięki temu narzędziu klient może bowiem zaspokoić swoją ciekawość. Co więcej – oszczędza czas, bo nie musi stawiać się na miejscu osobiście, żeby sprawdzić, czy opisy dostępne na stronie internetowej zgodne są ze stanem faktycznym, a może zrobić to wszędzie i w dowolnym czasie. W związku z tym oceniany jest jako wiarygodny, niemający nic do ukrycia i rozumiejący potrzeby osób zainteresowanych ofertą. W dobie wszechobecnej konkurencji wizualizacja oferowanych przestrzeni czy obiektów jest kluczowa, ponieważ na podstawie fotografii 3D klient może precyzyjnie zweryfikować jakość i standard oferty.